Bejegyzés kiemelése

A bejegyzések fizetős hirdetésének (kiemelésének) lehetőségei:

1. Közvetlenül a Facebook oldalon pár kattintással kiemeled (boost post).

2. A Hirdetéskezelőben az erre szolgáló hirdetéstípust, a Bejegyzéshez fűződő aktivitást használod. 

Melyiket érdemes használnod a kettő közül és miért?

Minden szakértő azt javasolja, hogy a hirdetéseket mindig a hirdetéskezelőben készítsd el, a boosted post nem jó. Miért is mondják ezt? Azért, mert a hirdetéskezelőben számtalan beállítási lehetőség van, ezzel szemben a boosted post esetében csupán néhány opció közül lehet választani. Logikus tehát, hogy azt a verziót érdemes választani, ahol pontosabban célozhatsz. (Megjegyzés: ez azért nem teljesen igaz, mert ha a hirdetéskezelőben létrehozol célcsoportokat, akkor azokat boosted postnál is használhatod, így a célzás ebben az esetben is tökéletes lehet. Vagyis ha mindig ugyanannak a célcsoportnak hirdetsz, akkor elég egyszer elkészíteni azt, és nem szükséges állandóan belépegetni később a Hirdetéskezelőbe.)

Nézzük meg, hogy tudod egyszerűen, az oldalról kiemelni a posztokat!

Bejegyzés kiemelése egyszerűen, a Facebook oldaladról

Ha kiteszel egy posztot, akkor azt organikusan (azaz hirdetés nélkül) az oldal kedvelőinek kb. 5%-a fogja látni. Ha azt szeretnéd, hogy többen lássák a posztot, akkor muszáj lesz kiemelned, azaz fizetősen hirdetned a posztot.

A boosted post elkészítése nagyon egyszerű: be sem kell lépned a hirdetéskezelőbe, egyszerűen a Facebook oldalon lévő, már elkészült posztot tudod kiemelni néhány kattintással. Most megmutatom, hogyan, és hogy mire kell odafigyelned.

A hirdetés elkészítése

Menj a Facebook oldaladra, és a kiemelni kívánt poszt alatt kattints a Bejegyzés kiemelése gombra!

Ekkor megnyílik egy felület, ahol be tudod állítani a kiemelt poszt tulajdonságait.

Nézzük végig a beállításokat:

Jobb oldalon láthatod a poszt elölnézeti képét többféle felületen (asztali hírfolyam, mobileszköz hírfolyam…stb.) – válthatsz a nézetek között. 

Baloldalon sorban:

Cél beállítása – itt érdemes azt megjelölni, ami a célod a bejegyzéssel: 

Gomb a bejegyzésben: nem kötelező, hogy legyen, de megadhatod: ebben az esetben a gomb felirata az lesz, amit a lehetőségek közül kiválasztasz, és általában rákattintva arra a linkre visz, ami a posztban szerepel (ha Üzenet a gomb felirata, akkor a Messengerbe viszi a kattintót, ahol üzenetet tud írni az oldalnak). Akkor válaszd a Gomb lehetőséget, ha logikus és van értelme a posztodnál. 

Célközönség: erről kicsit lejjebb bővebben is szó lesz, most menjünk tovább!

Automatikus elhelyezés: ez alapesetben be van kapcsolva, ha kikapcsolod, akkor te magad adhatod meg, hogy hol jelenjen meg a hirdetés (Facebook, Messenger, Instagram).

Időtartam és költségkeret: itt adhatod meg, hogy hány napig legyen kiemelve a poszt és mennyi pénzért. A szövegben pontosan mutatja is, hogy mennyit fogsz költeni. A minimum összeg 100 Ft/nap, ennél nem lehet kevesebbet költeni, felső határ a csillagos ég. Fontos tudni, hogy nem fillérre pontosan fog költeni, emiatt nem érdemes kiakadni, ha pl. napi 100 Ft-ot szánsz rá, akkor lehet, hogy egyik nap csak 80 Ft-ot fog költeni, a másik nap 120-at, de átlagosan ki fog jönni a megadott összeg. (A Facebook mindig megad alapértelmezetten valamit, ezt nyugodtan írd át bármire, ill. figyelj mindig, mert nagyon ravasz, mindig magasabb összeget ír be, mint amit el akarsz hirdetni!)

Jó tudni: a boosted post esetében nincs kattintási költség, itt megjelenés alapon fizetsz, amit nem lehet megváltoztatni, ez is egy korlátja ennek a hirdetési lehetőségnek. 

Azt is mutatja, hogy kb. mennyi embert érhet el a hirdetésed, de ez abszolút csak becslés, lehet, hogy végül totál más eredményt fogsz látni.

Konverziók követése: erről most bővebben nem szeretnék írni, ennek akkor van értelme, ha a honlapodon el van helyezve Facebook képpont, a posztok napi kiemeléséről van most szó, úgyhogy ne bonyolítsuk túl a dolgot.

Fizetés: ennek akkor van jelentősége, ha több hirdetési fiókhoz van hozzáférésed, mint pl. nekem, hiszen ügyelnem kell arra, hogy melyik ügyfélnek melyik fiókból hirdetek, és ne keverjem össze őket, mindig a megfelelő legyen kiválasztva adott posztnál. Ha csak egy fiókod van, akkor erre nincs gondod 🙂 A fizetési módot is ki tudod itt választani, ha több van, de ez sem annyira fontos, hiszen a fizetést úgysem itt intézi az ember.

Ha teljesen készen vagy minden beállítással, akkor kattints a Kiemelés gombra, és készen is vagy. Ekkor a labda már a Facebooknál van, ők ellenőrzik a hirdetést, és jóváhagyás után az el is indul. Az engedélyezési folyamat egyik esetben villámgyors, míg máskor akár napokat is kell várni, logika nincs benne, ne is keresd. Ha valami nagyon fontos, akkor érdemes előre megírni és beidőzíteni a posztot, és a hirdetést is időzítsd, így mire megjelenik a poszt, már nagyobb a valószínűsége, hogy addigra a hirdetést is engedélyezik.

Előfordulhat az is, hogy nem engedélyezik a hirdetést, mert valamilyen szabályt sért, vagy a Facebook algoritmusa – ami ugye egy gép – téved, ilyenkor érdemes a hirdetésnél manuális ellenőrzést kérni, ha úgy gondolod, hogy nincs igaza a Facebooknak, és igenis szabályos a hirdetésed.

Nézzük még meg a Célközönség létrehozását, hiszen ez igen fontos, mondhatni a hirdetésed lelke: 

Célközönség beállítása: (itt kevesebb lehetőség van, mint a hirdetéskezelőben):

  • kiválaszthatod azokat, akik az oldaladat kedvelik
  • kiválaszthatod az oldaladat kedvelőket + ismerőseiket
  • kiválaszthatsz egy korábban létrehozott és elmentett célközönséget (tipp: ha gyakran használsz posztkiemelést, akkor érdemes egyszer a hirdetéskezelőben létrehozni azt a pár nagyon jellemző célközönséget, akiknek hirdetni szoktál, így a kiemeléskor egyetlen kattintással kiválaszthatod a megfelelőt) vagy létrehozhatsz
  • új célközönséget is: kattints az Új célközönség létrehozására.

  • Nevezd el a célcsoportot úgy, hogy arról később is bármikor felismerd! A fenti példában a célcsoport 20-30 éves, Pest vagy Heves megyében élő, macskák iránt érdeklődő nőket fog tartalmazni. Ezt a neve is mutatja, így pár hónap múlva sem kell majd azon merengeni, hogy mi is volt ez a célcsoport, mert egyértelműen látszik.
  • Add meg a célcsoport nemét: nő/férfi/mindkettő – ez fontos, mert pl. intimbetétet ne férfiaknak hirdess, inkább nőknek stb.
  • Add meg a megfelelő életkort,
  • és a megfelelő helyet is! Ez utóbbinál egészen részletesen meg tudod határozni, töröld ki (ikszeld ki) amit beír alapértelmezettnek, így megjelenik egy térkép. Ezzel is lehet játszani, de jobb, ha egyszerűen csak beírod a hely nevét, ami lehet egy egész ország pl. Magyarország, egy megye pl. Heves, vagy egy település, pl. Nyékládháza. Válaszd ki azok közül, amiket felajánl lenyíló listában. Plusz valahány km-es kört is megadhatsz mellé, ez nem kötelező, de sok esetben praktikus lehet. Több helyszínt is megadhatsz, mindig írd be az új helyszín nevét a fehér mezőbe! Így lehetséges az, hogy például általad meghatározott több megyében is tudj hirdetni. 

Ezután a részletes célzás következik, amelynél érdeklődési köröket ill. jellemzőket kell megadnod, amelyek a célcsoportodat a leginkább jellemzik. Például a fenti példában macska iránt érdeklődő célcsoportot választottunk. Kétféle módon adhatod meg: beírod a kívánt szót, és a Facebook javaslatokat ad, vagy pedig a Tallózásnál próbálod kiválasztani a megfelelő kategóriát.

Alul mutatja is a Facebook, hogy mennyire jól választottad ki a célcsoportod, ha az túl kicsi, akkor javasolja, hogy ennél kevésbé specifikus beállításokat adj meg. Például bármilyen meglepő, úgy látszik, nincs elegendő macskás nő az általunk megadott helyszíneken 🙂