Erről posztolj 2023-ban a Facebookon (2. rész)
Év elején mindig a legújabb marketingtrendeké a főszerep. De mi a helyzet a Facebookon? Miről érdemes posztolni a Facebookon 2023-ban? Melyek azok a tartalmak, amelyek a leginkább lenyűgözik a követőket, aktivitást váltanak ki és elköteleződést eredményeznek a márkád felé? A Facebook továbbra is megkerülhetetlen marketing platform, ahol még mindig jelen kell lenned, és még mindig folyamatosan kell kommunikálnod. De hogyan? Olvass tovább, és kiderül!
Folytatjuk előző cikkünket:
5. Aktualitások
Keltsd fel és tartsd meg a követőid figyelmét azzal, hogy rendszeresen posztolsz aktualitásokról! Nemcsak azért jó, mert ezzel bizonyítod a szakértelmedet és naprakészségedet, hanem azért is, mert az aktuális események mindig érdeklik az embereket.
Fontos azonban, hogy olyasmikről írj, amelyek a vállalkozásod szempontjából releváns tartalmak, illetve valamilyen kapcsolódási pontot tudsz találni az adott témához. Személy szerint nem tartom jónak a megosztó tartalmakat, amelyek odavonzzák ugyan a kommentelőket, de azok csak habzó szájjal egymásnak esnek: jellemzően ilyen a politika, a covid, az LMBTQ és hasonló témák. Sajnos sok olyan Facebook felhasználó is akad, aki még egy sima macskás poszt alatt is képes és nekiáll politizálni. Ilyen esetekben határozottan kell fellépni, ha szükséges, akkor törlés és tiltás alkalmazásával. Ha mégis ilyen kényes témát kell szóba hoznod, azt is lehet ügyesen kommunikálni úgy, hogy a lényeg átjöjjön, és ne generáljon felesleges szájkaratét!
6. Élő adások és videók
Nem kérdés, hogy a videós tartalmak rendkívül népszerűek, és a Facebook is szereti ezeket. Rövid videókkal viszont nem érdemes próbálkozni, tapasztalataim szerint brutálisan rossz az elérésük, sokkal rosszabb, mint a klasszikus, képes posztoké.
Valamint fontos megemlíteni, hogy a videókat ne más közösségi média felületekről (pl. Youtube) linkeld be, hanem közvetlenül a Facebookra töltsd fel!
7. Humor
A humor soha nem fog kimenni a divatból. Szórakoztató, pozitív üzenetet hordoz, és örömteli pillanatokkal örvendezteti meg a követőidet, akik ezt – tudatosan vagy tudat alatt – a te márkáddal kötik majd össze.
Ráadásul szó sincs arról, hogy öncélúan kellene szórakoztatni a követőidet, vagy viccoldalt kellene csinálni a Facebook oldaladból! A humor szervesen kapcsolódhat a vállalkozásod témájához. Kevés kivételtől eltekintve szinte minden témában lehet találni olyan kapcsolódási pontot, ami megteremti a releváns kapcsolatot az aktuális poén és a vállalkozásod között. Bátran csillogtasd meg a humorérzékedet! Hoztam is néhány példát:
8. Inspiráció, motiváció
A motivációs posztok, idézetek még mindig elnyűhetetlenek, bátran használd őket, mert nem mostanában fognak kimenni a divatból.
9. Kérdezz!
Ha aktivizálni szeretnéd a követőket, tegyél fel nekik kérdéseket, amelyekre válaszolhatnak! Lehet, hogy eleinte még óvatosan fognak válaszolni, de később egyre aktívabbak lesznek. Figyeld a válaszokat és mindig reagálj rájuk, válaszolj, kezdeményezz további beszélgetést a követőiddel, így érezni fogják, hogy valóban fontos a véleményük!
Természetesen a legfontosabb, hogy rendszeresen posztolj, és ne hanyagold el a Facebook oldaladat, hiszen a célcsoportod még mindig jelen van a közösségi oldalon.
Ezek is érdekelni fognak
Gömöry Kati vagyok, a MarketingMánia alapítója, közgazdász, online marketing szakértő. A MarketingMánia oldal 2013-ban született meg.
Online tanfolyamok készítésével és Facebook tartalomkezeléssel foglalkozom. Kedvenc témáim: Facebook marketing, marketingeszközök. Gyakorlatias, lényegre törő tudásanyagokat készítek.