Miről posztolj a Facebookra, ha webáruházad van?

Miről posztolj a Facebookra, ha webáruházad van?

Ebben a cikkben azoknak szeretnék Facebook posztírás tippeket adni, akiknek webshopjuk, webáruházuk van.

Egy webáruház esetében a posztolás célja a webshop láthatóságának, ismertségének növelése, az érdeklődés felkeltése a termékek iránt, bizalomépítés, vásárlások ösztönzése, valamint a régebbi vevők érdeklődésének fenntartása és új vásárlások generálása. Mindezt figyelemfelkeltő, hasznos, érdekes, informatív és esetenként szórakoztató tartalmak készítésével valósítjuk meg.

Akkor sincs semmi gond, ha neked nincs időd vagy kedved a Facebook posztok elkészítéséhez. Immár több, mint 10 éve vagyunk jelen a magyar piacon professzionális Facebook posztírás szolgáltatásunkkal, nézd meg, hogyan tudunk neked segíteni ebben >>>

Nézzük tehát, miről érdemes posztolni egy webáruház esetében:

1. Mutasd meg a kínálatodat!

Természetes, hogy egy webshop tulajdonosaként tökéletesen ismered a saját termékpalettádat, és legmélyebb álmodból felriasztva is fejből fel tudod sorolni mindegyik terméket. Fontos tudni azonban, hogy a vevőd nem ismeri a kínálatodat. Még a hűséges, rendszeresen visszatérő vásárlóid sem. Ezért fontos, hogy rendszeresen posztolj a termékeidről, hiszen mindig lesz olyasmi, amire még a legrégebbi vevőd is rácsodálkozik majd: Jé, itt ilyet is lehet kapni?

Rendszeresen posztolj az újdonságokról!

A vásárlók mindig keresik az újdonságokat. A régebb óta árult termékek iránt csökken az érdeklődés. A folyamatosan érkező újdonságok is bizonyítják, hogy naprakész, jól működő, trendkövető vállalkozásod van, ezért posztolj  rendszeresen az új, trendi, népszerű, keresett termékekről!

Többféleképpen is bemutathatod a termékeidet!

Az értékesített termékek számától is függ, hogyan posztolhatsz róluk. Írhatsz egy konkrét termékről is, de termékcsoportonként is bemutathatod őket. Ezt pedig akár egy-egy akcióval is összekötheted. Például az egészséges termékeket áruló webshop egy posztban bemutathatja a bio lekvárokat, és egyúttal kedvezményt is biztosíthat erre a termékcsoportra. 

Posztolj minél több videót, valamint kiváló minőségű fotókat!

Manapság már alapelvárás, hogy a webshopban kiváló minőségű, nagy felbontású fotók legyenek a termékről, mégis rengeteg helyen homályos, pixeles, rossz minőségű, kis felbontású képekkel találkozhatunk. Pedig a vásárlás szempontból döntő fontosságú a képek minősége. A közösségi médiában sem lehet boldogulni rossz minőségű fotókkal. Még jobb megoldás, ha videó is van a termékről, amelyen jól lehet látni a termék küllemét, tulajdonságait, méretét, használatát.

Mutasd a termékeket használat közben! 

Ha egy mód van rá, ember (állat) is szerepeljen a fotón/videón, aki éppen hordja, használja az adott terméket! Ettől sokkal személyesebbé válik az egész, könnyebb elképzelni a terméket a sajátunkként. Az is jó megoldás, ha a végeredményt mutatod meg.

Haszonérvelés 

A termékeknél mindig arról érdemes írni, hogy milyen előnye származik belőle a vásárlónak, miért fogja magát kiválóan érezni a használata közben, mi az az eredmény, amit el fog érni, ha ezt a terméket használja… Mutasd be azokat a funkciókat és előnyöket, amelyek vonzóvá teszik a termékeket a vásárlók számára! A haszonérvelés mindig beválik, ha olyan tulajdonságot emelsz ki, ami tényleges értékkel bír a vásárlók számára, és konkrét, érthető, világos magyarázatot adsz.

2. Kedvezmények és akciók

Az akciók célja, hogy (még több) vásárlásra ösztönözze az érdeklődőket, így ha már kedvezményeket kínálsz, arról mindenképpen adj hírt a Facebookon is! Minél többen tudnak róla, annál többen fognak vásárolni:

  • Webáruházak esetében nagyon népszerűek az ingyenes szállítást kínáló akciók, időről időre érdemes lehet előállni ilyennel. Ha rendszeressé teszed ezeket az akciókat (pl. minden hónap első hétfője), a vevőid várni fogják a lehetőséget, és előre készülnek rá.
  • A visszatérő akcióknak készíthetsz egy jellegzetes, az adott akcióra jellemző arculatot.

3. Tájékoztatás és aktualitások

A Facebook egy tökéletes felület arra, hogy a legfontosabb aktualitásokról tájékoztasd a követőket. Például:

  • Átmenetileg nem elérhető a webshop, valamilyen hiba adódott, de már dolgoztok rajta, hamarosan javításra kerül
  • Betegség miatt átmenetileg szünetel a kiszállítás a webshopban
  • Ünnepi nyitvatartás
  • Álláshirdetést tesztek közzé
  • Most van a webshop 5. születésnapja

A Covid alatt/után számos cég bezárta kapuit, amit az ürességtől kongó Facebook oldaluk is tanúsít. De rengeteg olyan vállalkozás is van, ami ugyan azóta is üzemel, de ez a közösségi média felületükön egyáltalán nem látszik. Ez sajnos megtévesztő lehet, ha egy cég nem kommunikál a közösségi médiában, könnyen úgy tűnhet, hogy már nem is létezik! Ha viszont folyamatosan közzéteszed a cégeddel kapcsolatos aktualitásokat, akkor rögtön látszik, hogy a céged naprakészen működik.

Az aktualitásokat tartalmazó posztok esetében is fontos, hogy azokat igényesen, jó minőségű grafikákkal ellátva tedd közzé, összhangban az oldalad arculatával!

Akkor sincs semmi gond, ha neked nincs időd vagy kedved a Facebook posztok elkészítéséhez. Immár több, mint 10 éve vagyunk jelen a magyar piacon professzionális Facebook posztírás szolgáltatásunkkal, nézd meg, hogyan tudunk neked segíteni ebben >>>

4. Aktualitások a témáddal kapcsolatban

Ossz meg olyan releváns, témádba vágó tartalmakat, amelyek érdekesek lehetnek a célközönséged számára! Például:

  • Érdekes, hasznos cikkek
  • Trendek, divatirányzatok
  • Termékekkel kapcsolatos hasznos tudnivalók
  • Tippek a termékek használatához, kiválasztásához
  • Ajándékötletek különféle célcsoportok számára (ez különösen jól jön pl. a karácsonyi időszakban): ajándékok a szerelmednek, szülőnek, gyereknek, főnöknek stb.
  • Terméktesztek
  • Törvényi változások, pályázatok (pl. napelemet árulsz – napenergia pályázat)
  • Edukálás: hogyan érdemes használni a termékeket, ha alapanyagokat árulsz: hogyan készítheted el belőle a kívánt alkotást (pl. fonalat árulsz – hogyan lehet pulóvert kötni belőle)
  • Friss hírek a témáddal kapcsolatban: keltsd fel és tartsd meg a követőid figyelmét azzal, hogy rendszeresen posztolsz aktualitásokról, újdonságokról, trendekről! Ez nemcsak azért jó, mert ezzel bizonyítod a szakértelmedet és naprakészségedet, hanem azért is, mert az újdonságok mindig érdeklik az embereket. Fontos, hogy ezek a vállalkozásod szempontjából releváns tartalmak legyenek, illetve valamilyen kapcsolódási pontot tudsz találni az adott témához.
  • Érdemes kerülni a megosztó, vitákat, veszekedéseket generáló témákat (pl. politika, Orbán-Gyurcsány, fideszes-libsi, vírus, oltás, vallás, LMBTQ, stb.), ezekkel úgyis tele van az internet, és semmilyen módon nem építik, csak rombolják a vállalkozásodat és a kommunikációdat a parttalan viták. Én személy szerint azonnal el szoktam távolítani az ilyen jellegű kommenteket az általam kezelt Facebook oldalakról, esélyt sem adok arra, hogy az ilyen viták kibontakozhassanak.

5. Események

Ha részt veszel eseményeken, vásárokon vagy rendezvényeken, mindenképpen adj hírt róla a Facebook oldaladon!

  • Továbbképzésre, konferenciára, tanfolyamra mentek? Készüljön kép a csapatról, hiszen az sem mindegy a vevők számára, hogy tudják: ti most is az ő érdekükben tanultok, képzitek magatokat!
  • Kint vagy egy kiállításon, ahol a látogatók felkereshetik a pultodat és megismerkedhetnek a termékeiddel, kipróbálhatják, megkóstolhatják 
  • Jelen vagy egy vásáron, ahol meg lehet vásárolni a termékeidet
  • Kóstoltatást tartotok a közeli kisboltban….stb.

6. Küldetés, hitvallás

Biztos vagyok benne, hogy neked is van valamilyen magasabb rendű célod is azon kívül, hogy szeretnél minél több terméket eladni. Kell, hogy legyen egy küldetésed, és azt kommunikáld is az emberek felé. Vagyis ne csak termékeket akarj eladni, hanem egyben egy életérzést, szemléletet. Az emberek szeretik a történeteket, és döntéseiket az érzelmeik irányítják. 

Például egy újrahasznosított fából készült termékeket értékesítő webshop hangsúlyozhatja, hogy akik náluk vásárolnak, nemcsak trendi, különleges termékekhez jutnak, hanem ahhoz a megnyugtató tudathoz is, hogy környezetbarát terméket vásároltak. Ez jelentőséggel bír azok számára, akiknek fontos a környezet védelme.

Így a vevők sem csak azt érzik, hogy rájuk akarnak tukmálni valamit. Azok a vállalkozások válnak igazán sikeressé, amelyeknél nemcsak a “pénzszagot” lehet érezni, hanem a szenvedélyt és a lelkesedést is, a vágyat arra, hogy jobbá tegyék a világot. Törekedj arra, hogy ezt a posztolásnál is át tudd adni!

Akkor sincs semmi gond, ha neked nincs időd vagy kedved a Facebook posztok elkészítéséhez. Immár több, mint 10 éve vagyunk jelen a magyar piacon professzionális Facebook posztírás szolgáltatásunkkal, nézd meg, hogyan tudunk neked segíteni ebben >>>

7. Kulisszatitkok

Engedj egy kis betekintést a követőknek a színfalak mögé!

A vevők imádják, amikor apró kulisszatitkokat osztasz meg velük, illetve amikor informálod őket. Ugye, neked is eszedbe jutott már egy-egy boltban, hogy milyen jó lenne beosonni a zárt ajtók mögé, körülnézni a raktárban, vagy éppen a gyárban, ahol a termék készül, és ahova egy egyszerű vásárló sosem teheti be a lábát?

Nos, a vevők, érdeklődők is így vannak ezzel! És ha nem is osonhatnak be hozzád, a posztokban azért adhatsz számodra egy kis betekintést.

  • Mutasd meg, hogyan készülnek a termékek,
  • Mutasd meg, hogyan dolgoztok,
  • Megérkezett az új szállítmány? Fotózd le a tele kamiont, a nagy papírdobozokat, a zsúfolásig teli raktárat, ahol hegyekben állnak az áhított termékek! 
  • Készülsz postára adni a megrendeléseket? Fényképezd le a becsomagolt termékeket, a jókora csomaghalmot az autód hátsó ülésén, amivel épp mész a postára, örökítsd meg a csapatot csomagolás és borítékcímzés közben!
  • Elakadt a szállítmány? Csúszik a rendelés? Ne félj megosztani a követőkkel, mert így képben lesznek, és tudni fogják, mire számíthatnak.
  • Fotózd le a csapatodat munka közben, jókedvűen vagy éppen fáradtan, céges partin, csapatépítő tréningen, közös biliárdpartin, vagy ami éppen adódik! Így nem egy arctalan cég lesztek a vásárlók számára, hanem hús-vér emberek. A személyesség pedig egyre fontosabbá válik ebben a személytelen világban!

8. Felhasználók által létrehozott tartalmak (UGC, user generated content)

Minden online vállalkozó imádja azokat a fotókat, amelyeket leghűségesebb, leglelkesebb vásárlói szoktak küldeni, posztolni a termékeikről, illetve alapanyagok esetében az abból készült alkotásokról. Vagyis a felhasználók által generált tartalmakat. Ezek a tartalmak sokkal inkább lenyűgözik a követőket, mintha te magad posztolnál a termékről. Remekül működnek és nagyobb bizalmat építenek. A vásárlók egyébként is szeretik látni, hogy néz ki a termék használat közben, és ez is egy remek módja annak, hogy ezt megmutasd.

Ha engedélyezed a Facebook oldalon, hogy a felhasználók is írhassanak posztot/véleményt, akkor nagyobb eséllyel érkeznek ilyen visszajelzések, de a kommenteket is érdemes figyelni, mert ott is meg szoktak osztani képeket.

Ilyen tartalomnak minősül, amikor a felhasználó…

  • képet posztol a pulcsiról, amit a nálad vásárolt fonalból kötött,
  • megmutatja a napi outfitjét, és a képen a tőled vásárolt ruhadarabot hordja,
  • posztol a sminkjéről, amit a nálad vásárolt sminkpalettával készített,
  • posztol a kovácsoltvas kerítésről, amelyet tőled vásárolt,
  • elküldi neked az esküvői fotóját, amelyen a tőled vásárolt termékeket viseli,
  • posztol a szülinapi partyról, ahol a tőled vásárolt partykellékek díszítik a helyszínt……

…és még sorolhatnám, de nyilván egyértelmű, hogy mire gondolok.
Bármit is árulsz, szinte biztos, hogy a követőid tudnának róla posztolni. Lehet, hogy maguktól is szoktak, de ha nem, akkor motiváld őket, hogy tegyék meg!

Hirdethetsz például versenyt, hogy a felhasználók küldjenek be fotókat magukról és a termékeidről, használat közben! Természetesen mindenképpen érdemes ezt honorálni valamilyen nyereménnyel. Már csak azért is, mert így csak azok vesznek majd részt a versenyben, akik valóban a célcsoportodba tartoznak.

Hogy világos legyen: ha egy IPhone 14-et ajánlasz fel nyereményként, akkor mindenki játszani fog, de ha te pl. vegán termékeket árulsz, és a nyeremény is ez, akkor valószínűleg csak az fog részt venni a játékban, aki számára értéket jelent és releváns a nyeremény, azaz a célcsoportodba tartozik. Így sokkal nagyobb az esély arra, hogy a nyertes később is vásárolni fog. Velem is történt már olyan, hogy nyereményjátékon nyertem valamit egy webshopban, és később is visszajártam oda vásárolni.

Ha van olyan követőd, aki magánszorgalomból is rendszeresen megoszt ilyen tartalmakat, megérdemel egy kis ajándékot – elvégre egy elkötelezett követő már önmaga is egy mini influencer, aki nagy érték a vállalkozásod számára. Ha időnként váratlanul megleped őket, és erről posztolsz is, a többiek is igyekezni fognak.

Több előnye is van ennek:

  • egyrészt mások is látják, hogy elkötelezett és lelkes vevőid vannak, akik szívesen vásárolnak nálad,
  • a kész alkotások bennük is felkeltheti az alkotókedvet, ötleteket, inspirációkat adhat, és felhívhatja a figyelmet olyan termékekre, amelyek addig esetleg elkerülték a figyelmét.
  • megnöveli a „dicsekvési kedvet”, így mások is lelkesebben küldik majd be az alkotásaikat.

9. Vevővélemények, referenciák

A felhasználók által beküldött képes tartalmak mellett természetesen ugyanilyen fontosak a vevővélemények is. Ma már teljesen természetes, hogy vásárlás előtt a felhasználók véleményt kérnek, tájékozódnak. 

Ahogy az is, hogy valódi felhasználók tapasztalataira kíváncsiak. Ma már nem működik az, ami 20 éve, amikor elég volt odaírni, hogy K.M. Paszulyborzasztóról tökéletesen elégedett a pitypangkivonattal, amitől 3 nap alatt 20 kg-t fogyott, hanem valós véleményekre, tapasztalatokra, értékelésekre kíváncsiak az emberek.

Ezeket is érdemes minél több helyen közzétenni: a honlapon is meg lehet jeleníteni őket, és érdemes a közösségi médiában is rendszeresen posztolni róluk. Használhatsz értékeléskezelő alkalmazást, mint pl. a Trustindex,  a Facebookos posztolás esetében pedig vagy oszd meg a felhasználó által írt posztot / csillagos értékelést, vagy látványos formában posztold a szöveges értékelést, amelyhez remek sablonokat találsz a Canva alkalmazásban.

Mivel az emberek maguktól nem feltétlenül írnak véleményt, érdemes erre külön megkérni őket (pl. pár nappal azután, hogy vásároltak a webshopban), esetleg motiválni lehet őket valamilyen ajándékkal vagy nyereményjátékkal.

Akkor sincs semmi gond, ha neked nincs időd vagy kedved a Facebook posztok elkészítéséhez. Immár több, mint 10 éve vagyunk jelen a magyar piacon professzionális Facebook posztírás szolgáltatásunkkal, nézd meg, hogyan tudunk neked segíteni ebben >>>

10. (Nyeremény)játék

A nyereményjátékok mindig nagyon népszerűek. De ezt is tovább lehet fejleszteni: például fogj össze olyan partnerrel, akivel közös a célcsoportotok, de nem vagytok egymás konkurensei, és csináljatok közös nyereményjátékot! Így mindketten jól jártok, és bővíthetitek a célcsoportotokat. Felajánlhattok egy-egy nyereményt egymás követőtábora számára.

Pl. kozmetikus-fodrász, konditerem-sportruha webshop, autószerelő – autóskellék webshop stb.

A csomagajánlatok ebben az esetben is sokkal vonzóbbak lehetnek, mint egy termék vagy szolgáltatás önmagában. Pár aprósággal, figyelmességgel (pl. ajándékkártya, kupon a következő vásárláshoz, e-book a termék használatáról stb.) sokkal értékesebbé teheted a nyereményt.

A játékok, kvízek nyeremény nélkül is jól működnek. Egy-egy kvíz, matekpélda vagy egyéb feladvány igazi örökzöldnek számít, mindig aktivizál, és megmozgatja az agytekervényeket – alkalmazd bátran! 

11. Humor

A humor soha nem fog kimenni a divatból. Szórakoztató, pozitív üzenetet hordoz, és örömteli pillanatokkal örvendezteti meg a követőidet, akik ezt – tudatosan vagy tudat alatt – a te márkáddal kötik majd össze. Ha tehát a te Facebook oldaladra tévednek az emberek, akkor inkább szórakoztasd őket, humorral, jókedvvel, sok-sok nevetéssel, mert erre van szükségük az embereknek, nem egy újabb adag negatívumra.

Ráadásul szó sincs arról, hogy öncélúan kellene szórakoztatni a követőidet, vagy viccoldalt kellene csinálni a Facebook oldaladból! A humor szervesen kapcsolódhat a vállalkozásod témájához. Kevés kivételtől eltekintve szinte minden témában lehet találni olyan kapcsolódási pontot, ami megteremti a releváns kapcsolatot az aktuális poén és a vállalkozásod között. Bátran csillogtasd meg a humorérzékedet! Jöhetnek a vicces képek, karikatúrák, mémek, fárasztó szóviccek, bármi, ami szórakoztató és humoros.

12. Motiváció, inspiráció

A motivációs posztok, idézetek még mindig elnyűhetetlenek, bátran használd őket, mert nem mostanában fognak kimenni a divatból.

Akkor sincs semmi gond, ha neked nincs időd vagy kedved a Facebook posztok elkészítéséhez. Immár több, mint 10 éve vagyunk jelen a magyar piacon professzionális Facebook posztírás szolgáltatásunkkal, nézd meg, hogyan tudunk neked segíteni ebben >>>

13. Ünnepek, jeles napok, világnapok

Érdemes megemlékezni az ünnepekről is, valamint azokról a jeles napokról, világnapokról, amelyek a vállalkozásod, webshopod témájához kapcsolódnak! Ma már szinte mindennek van világnapja a pingvinektől kezdve a parkettacsiszolásig, szóval van miből válogatni. Marketingnaptárunk több száz ilyen jeles napot tartalmaz.

14. Kérdezz!

Ha aktivizálni szeretnéd a követőket, hozz létre interaktív posztokat, ahol kérdéseket teszel fel nekik, amelyekre válaszolhatnak! Lehet, hogy eleinte még óvatosan fognak válaszolni, de később egyre aktívabbak lesznek. Kérdezz mindenfélét, amire csak kíváncsi vagy, és ami segít abban, hogy jobban megértsd őket. Mire vágynak, mit szeretnének, mi zavarja őket – hogy még jobban ki tudd szolgálni őket a jövőben! A termékfejlesztésben, a termékkínálat bővítésében sokat fognak segíteni a válaszok, amiket kapsz majd. Figyeld a válaszokat és mindig reagálj rájuk, válaszolj, kezdeményezz további beszélgetést a követőiddel, így érezni fogják, hogy valóban fontos a véleményük!

15. Influencer marketing

Ha influencerekkel, véleményvezérekkel dolgozol együtt, még szélesebb célközönséghez juttathatod el a termékeidet, szolgáltatásaidat. Fontos, hogy olyan tartalmak készüljenek, amelyeket meg tudsz osztani a közösségi médiában, és hirdetésként is használhatod őket. Olyan véleményvezérrel érdemes együtt dolgoznod, akinek az értékei összhangban vannak a vállalkozásod értékeivel. A nem megfelelő választás könnyen a visszájára fordulhat.

Nem biztos, hogy a legnagyobb követőtáborral rendelkező influencerre van szükséged, megcélozhatsz kisebb, de releváns célcsoport által követett tartalomkészítőket is. A lényeg, hogy mindig mérni kell az együttműködések sikerességét pl. kuponkóddal (de természetesen sohasem lehet egész pontosan mérni, hogy ki fog a jövőben vásárolni azért, mert éppen ott és akkor találkozott a márkaneveddel, termékeddel).

Összefoglalva a legfontosabbakat:

A posztoknak értéket kell képviselniük a célközönséged számára. Rendszeresen frissítsd a Facebook oldalad tartalmát, és ne felejts el reagálni a kommentekre és üzenetekre, mert az aktív kapcsolattartás rendkívül fontos a közösségépítés szempontjából! A trollokat távolítsd el, hogy ne rombolják a bizniszedet. 

És még valami: ha nincs időd vagy energiád a posztolásra, vagy egyszerűen csak szeretnéd a feladatot hivatásos posztíróra bízni, akkor válaszd Facebook posztírás szolgáltatásunkat, amely immár több, mint 10 éve segíti a kisvállalkozókat! Kattints ide >>>

Oszd meg, ha tetszett!
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük