Erről posztolj 2023-ban a Facebookon
Év elején mindig a legújabb marketingtrendeké a főszerep. De mi a helyzet a Facebookon? Miről érdemes posztolni a Facebookon 2023-ban? Melyek azok a tartalmak, amelyek a leginkább lenyűgözik a követőket, aktivitást váltanak ki és elköteleződést eredményeznek a márkád felé? A Facebook továbbra is megkerülhetetlen marketing platform, ahol még mindig jelen kell lenned, és még mindig folyamatosan kell kommunikálnod. De hogyan? Olvass tovább, és kiderül!
Az alábbi tartalmak működnek a legjobban a Facebookon 2023-ban:
1. Influencer marketing
Ha influencerekkel, véleményvezérekkel dolgozol együtt, még szélesebb célközönséghez juttathatod el a termékeidet, szolgáltatásaidat. Fontos, hogy olyan tartalmak készüljenek, amelyeket meg tudsz osztani a közösségi médiában, és hirdetésként is használhatod őket. Olyan véleményvezérrel érdemes együtt dolgoznod, akinek az értékei összhangban vannak a vállalkozásod értékeivel. A nem megfelelő választás könnyen a visszájára fordulhat.
Érdekességképpen mutatom meg ezt a videót, amely éppen egy ilyen hátrányos választást elemez:
Nem biztos, hogy a legnagyobb követőtáborral rendelkező influencerre van szükséged, megcélozhatsz kisebb, de releváns célcsoport által követett tartalomkészítőket is. A lényeg, hogy mindig mérni kell az együttműködések sikerességét pl. kuponkóddal (de természetesen sohasem lehet egész pontosan mérni, hogy ki fog a jövőben vásárolni azért, mert éppen ott és akkor találkozott a márkaneveddel, termékeddel).
2. Felhasználók által létrehozott tartalmak (UGC, user generated content)
Minden online vállalkozó imádja azokat a fotókat, amelyeket leghűségesebb, leglelkesebb vásárlói szoktak küldeni, posztolni a termékeikről, illetve alapanyagok esetében az abból készült alkotásokról. Vagyis a felhasználók által generált tartalmakat. Ezek a tartalmak sokkal inkább lenyűgözik a követőket, mintha te magad posztolnál a termékről. Remekül működnek és nagyobb bizalmat építenek. A vásárlók egyébként is szeretik látni, hogy néz ki a termék használat közben, és ez is egy remek módja annak, hogy ezt megmutasd.
Ha engedélyezed a Facebook oldalon, hogy a felhasználók is írhassanak posztot/véleményt, akkor nagyobb eséllyel érkeznek ilyen visszajelzések, de a kommenteket is érdemes figyelni, mert ott is meg szoktak osztani képeket.
Ilyen tartalomnak minősül, amikor a felhasználó…
- képet posztol a pulcsiról, amit a nálad vásárolt fonalból kötött,
- megmutatja a napi outfitjét, és a képen a tőled vásárolt ruhadarabot viseli,
- posztol a sminkjéről, amit a nálad vásárolt sminkpalettával készített,
- posztol a kovácsoltvas kerítésről, amelyet tőled vásárolt,
- elküldi neked az esküvői fotóját, amelyen a tőled vásárolt termékeket viseli,
- posztol a szülinapi partyról, ahol a tőled vásárolt partykellékek díszítik a helyszínt……
…és még sorolhatnám, de nyilván egyértelmű, hogy mire gondolok.
Bármit is árulsz, szinte biztos, hogy a követőid tudnának róla posztolni. Lehet, hogy maguktól is szoktak, de ha nem, akkor motiváld őket, hogy tegyék meg!
Hirdethetsz például versenyt, hogy a felhasználók küldjenek be fotókat magukról és a termékeidről, használat közben! Természetesen mindenképpen érdemes ezt honorálni valamilyen nyereménnyel, a legjobb, ha ez valamelyik terméked vagy szolgáltatásod. Már csak azért is, mert így csak azok vesznek majd részt a versenyben, akik valóban a célcsoportodba tartoznak.
Hogy világos legyen: ha egy IPhone 14-et ajánlasz fel nyereményként, akkor mindenki játszani fog, de ha te pl. vegán termékeket árulsz, és a nyeremény is ez, akkor valószínűleg csak az fog részt venni a játékban, aki számára értéket jelent és releváns a nyeremény, azaz a célcsoportodba tartozik. Így sokkal nagyobb az esély arra, hogy a nyertes később is vásárolni fog. Velem is történt már olyan, hogy nyereményjátékon nyertem valamit egy webshopban, és később is visszajártam oda vásárolni.
Ha van olyan követőd, aki magánszorgalomból is rendszeresen megoszt ilyen tartalmakat, megérdemel egy kis ajándékot – elvégre egy elkötelezett követő már önmaga is egy mini influencer, aki nagy érték a vállalkozásod számára. Ha időnként váratlanul megleped őket, és erről posztolsz is, a többiek is igyekezni fognak.
3. Nyereményjáték összefogással
Fogj össze olyan partnerrel, akivel közös a célcsoportotok, de nem vagytok egymás konkurensei, és csináljatok közös nyereményjátékot! Így mindketten jól jártok, és bővíthetitek a célcsoportotokat. Felajánlhattok egy-egy nyereményt egymás követőtábora számára.
Pl. kozmetikus-fodrász, konditerem-sportruha webshop, autószerelő – autóskellék webshop stb.
A csomagajánlatok ebben az esetben is sokkal vonzóbbak lehetnek, mint egy termék vagy szolgáltatás önmagában. Pár aprósággal, figyelmességgel (pl. ajándékkártya, kupon a következő vásárláshoz, e-book a termék használatáról stb.) sokkal értékesebbé teheted a nyereményt.
4. Vevővélemények
A felhasználók által beküldött képes tartalmak mellett természetesen ugyanilyen fontosak a vevővélemények is. Ma már teljesen természetes, hogy vásárlás előtt a felhasználók véleményt kérnek, tájékozódnak. Ahogy az is, hogy valódi felhasználók tapasztalataira kíváncsiak. Ma már nem működik az, ami 20 éve, amikor elég volt odaírni, hogy K.M. Paszulyborzasztóról tökéletesen elégedett a pitypangkivonattal, amitől 3 nap alatt 20 kg-t fogyott. 🙂
Ezeket is érdemes minél több helyen közzétenni: a honlapon is meg lehet jeleníteni őket, és érdemes a közösségi médiában is rendszeresen posztolni róluk. Használhatsz értékeléskezelő alkalmazást, mint pl. a Trustindex, a Facebookos posztolás esetében pedig vagy oszd meg a felhasználó által írt posztot / csillagos értékelést, vagy látványos formában posztold a szöveges értékelést, amelyhez remek sablonokat találsz a Canva alkalmazásban.
A cikket jövő héten folytatjuk!
Ezek is érdekelni fognak
Gömöry Kati vagyok, a MarketingMánia alapítója, közgazdász, online marketing szakértő. A MarketingMánia oldal 2013-ban született meg.
Online tanfolyamok készítésével és Facebook tartalomkezeléssel foglalkozom. Kedvenc témáim: Facebook marketing, marketingeszközök. Gyakorlatias, lényegre törő tudásanyagokat készítek.